söndag 2 december 2007

Extreme makeover



Jag städade garnkorgen och hittade ett gammalt havererat stickprojekt. Det är en lusetröja som jag påbörjade för mer än 10 år sedan och som jag med jämna mellanrum försökt sticka lite på. Jag har stickat fram- och bakstycke i ett och även en ärm. MEN hur har jag tänkt med måtten? Jag har antagligen stickat alldeles för hårt och inte använt måttbandet en enda gång för tröjan är alldeles för trång och ärmen alldeles för kort.


Vad kan man göra av detta? Garnet är ett norskt eco-ullgarn och jag gillar verkligen färgerna. Så detta kommer att bli ett "Xtreme-tröj-makeover"-projekt, dvs jag ska repa upp allt jag hittills stickat och göra något helt annat av garnet. Vad vet jag inte än. Men jag lovar att skriva om det här på sidan. (Spana förresten in 80-tals stuket på mönstret...).



Inga kommentarer: