söndag 12 juli 2009

Fäääärdig!

Äntligen är ett par sockar färdiga! Det är Diagonal Lace Socks, april månads mönster i sockklubben. Jag stickade dem i restgarn och eftersom jag var osäker på hur mycket garn jag hade och hur långt det skulle räcka, gjorde jag sockarna ganska korta. Men jag gillar korta sockar så de blir perfekta. Mönstret var enkelt men roligt och jag kan nog tänka mig att göra ett par till. Jag har ett ordentligt sockgarnslager. Kanske passar ett mer "randat" garn till detta mönster? Och här är beviset (dålig bild, men iaf något):
Jag har varit en slö medlem i sockklubben i år. Men förutom ovanstående sockar så har jag även ett par Nutkin och ett par Hearts for you på gång. De blir väl klara de med så småningom. Just nu får emellertid lusten styra vad jag stickar på. Det är ju sommar! :)

1 kommentar:

SF sa...

Åh vad fina!!!