onsdag 21 juli 2010

FO:s

Under min bloggfrånvaro har jag stickat och virkat en del. Min traveling woman är sedan länge klar. Jag stickade i dubbelt Teetee Elegans och eftersom garnet är något tunnare så gjorde jag fler rapporter. Annars hade sjalen blivit väldigt liten. Nästan allt garn gick åt (100 g). Jag är supernöjd och har använt sjalen massor av gånger.
Mitt andra projekt som är färdigt har jag hållit på med läääänge. En virkad kofta i Muskat. Jag har utgått från detta mönster men ändrat en del. Jag gjorde armarna smalare, urringningen djupare och utan krage. Garnet är vitt men fotot fick ett blåstick så den ser ljusblå ut på bilden. Jag har hållit på med detta projekt (lite då och då) under två års tid. Men nu är den ÄNTLIGEN klar! Och jag är självklart jättenöjd. Har använt den massor. En favviskofta helt enkelt.

1 kommentar:

Marias stickning och läsning sa...

Kul att höra av dig både på bloggen och i kommentaren. Har saknat din blogg. Både schalen och koftan är jättefina, förstår att du är nöjd.