söndag 19 september 2010

Mysteriestickning

Jag har nu hakat på min allra första mysteriestickning! Känns jättespännande och roligt. Råkade av en händelse hitta Lankakomeros 22 leaves shawlette KAL och hittade som tur var ett lämpligt garn i gömmorna. Så nu har jag stickat den första ledtråden. Det ser bra ut så här långt. Ledtråd nr 2 har redan publicerats så det är lika bra att sticka på. :)

Jag har varit duktig och nyligen avslutat två sjalstickningar. Voguesjalen är nu klar och provanvänd. Gillas mycket! Jag stickade den i Drops Delight. Två nystan gick åt och då blev sjalen ganska lång. Kan viras två varv runt halsen och det gillar jag nu i höstrusket.

Dessutom har jag, sent omsider, stickat mig en Citron. Jag ville ha den lätt och luftig och valde därför Kid Silk Haze. Hade två nystan av en jeansblå nyans och började sticka. Insåg snabbt att jag ville ha sjalen större än mönstret och köpte därför till ytterligare två nystan. Men även om det var samma färg så skiljer sig nyanserna åt. Så den nedersta kanten är lite mörkare än resten. Men det gör inget. Sjalen blev fin ändå och precis så stor som jag ville ha den. Mycket mjuk och gosig! :) Det gick åt ca 3,5 nystan Kid Silk Haze.

2 kommentarer:

Päivi, Lankakomero sa...

Välkommen med att sticka 22 leaves shawlette!

Marias stickning och läsning sa...

Fina schalar du har gjort! Det där med mysteriestickning verkar onekligen kul. Kanske skulle man..