söndag 3 oktober 2010

Mysteriesjalen klar!

Nu har jag stickat klart mysteriesjalen 22 leaves shawlette. Här ligger den på tork och jag väntar med spänning på att få använda den. Garnet är ett Regia sockgarn i röda och lila nyanser. Det passade bra till sjalen. Snyggt till min kolsvarta höstkappa. :)

Jag har även gjort klart min Stockport. Jag har stickat med en tråd bomullsgarn och en tråd Drops alpacka. Resultatet är en underbart mjuk och lite tung känsla i plagget och den faller fint. Men den blev ju lite tung så jag var tvungen att sy in resårtråd i halsringningen för att den inte skulle töja ut sig för mycket. Det blev bra och nu sitter den som den ska.

Såg att Maria har som projekt att prioritera ett UFO i veckan. Och, handen på hjärtat, det finns en hel del UFO:s i mina stickgömmor. Fler än jag vill låtsas om... Så, med lite vind i seglen efter att ha avslutat två projekt nyligen så hakar jag på UFO-projektet. :) Ska fundera på vilket som blir nästa veckas UFO att ta tag i.

4 kommentarer:

Päivi, Lankakomero sa...

Det är vackert! Tack för dig att deltaga!

MalinSj sa...

Vilken vacker schal. Måste vara underbar att ha på sig. Ha en bra fortsatt kväll. MalinSj

maria e sa...

Jag ser att du valde den rätstickade avslutningen på sjalen. Blev det bra efter "blockningen"? Dvs kanten rullar väl sig inte.
Jag har några varv kvar på min sjal innan jag ska bestämma mig för virkad eller stickad avslutning.
Roligt att se hur andra har gjort sina avslutningar på sjalen.

Maria sa...

Tack för kommentaren! Vad fin mysteriesjalen blev! Jag har börjat på min och kommit till början på diagram 4 men tyvärr tog lusten slut där. Det blev ett UFO men en vacker dag kommer jag att göra klart den :)

Brandywine kommer från Ravelry:

http://www.ravelry.com/patterns/library/brandywine-shawl