fredag 31 december 2010

Årets sista FO:s

Jag hann få färdigt ett par projekt på denna sida nyår. Och då måste man ju redovisa det. :)

Denna tröja är stickad i Drops Muskat. Mönstret finns hos Garnstudio. Jag fick ett par nystan över när jag virkade min vita kofta och bytte in dem mot syrenfärgat garn. Då behövde jag ju bara köpa till några nystan och vips - en ny tröja. :) Jag gillar glansen och tyngden hos garnet och jag tycker att den bruna kanten gör det lilla extra.

När det är så här vinterkallt så behöver man något på huvudet. Så jag rotade lite i garngömmorna och hittade ett nystan Noro Silk Sock och ett nystan Drops Alpacka. Och så satte jag igång att virka på fri hand. Resultatet blev denna mössa. Nu är jag fin i kylan. :)


Ett annat projekt som var tänkt att bli en sjal froggade jag. Detta underbara lila merinosilk garn får bli något annat.


Kanske hittar jag inspiration i denna bok...


Gott Nytt StickÅr önskar jag alla stickerskor!

1 kommentar:

ewa sa...

Hej och God fortsättning!
Gott att vara ledig! Och ha lust till både garn och litteratur! Vilken fin mössa du har virkat! Vackra färger! Spännande med 12under.. Jag tänker att mitt stickprojekt under året är att sticka efter engelska mönster. Måste bara ta mig tid att tänka och förstå eller hur man ska uttrycka sig!= )
Jag håller på med en uppgift till min litt. kurs och jag får inte till det... Så jag ska lägga undan böckerna och sätta mig med min stickning istället.
Ha det riktigt bra!
mvh ewa