måndag 26 november 2007

Sagt om stickning

Jag har länge varit en surfare, dvs varit ute i cybervärlden och läst och tittat på allt möjligt. Just nu surfar jag runt och läser om stickning. Det finns fantastiskt mycket skrivet om stickning. Här är några kloka ord:

"Att sticka är meditativt, men också produktivt. Det är vägen, inte målet som är intressant i stickning."

Jag instämmer till fullo. Det är fantastiskt avkopplande att krypa upp i soffan och ta fram sitt sticke. TV:n får gärna stå på, katten gärna ligga i knät och spinna. Tankarna far och händerna arbetar. Pulsen sjunker sakta till normala nivåer. Maken kommer efter en stund med en kopp te. Ahh, vad härligt livet ändå är! Och att man dessutom tillverkar något fint till sig själv eller någon man tycker om är ju ett stort plus.

Vilket kommer mig att tänka på dessa kloka ord om stickning: "Mycket kärlek kan stickas in ett par strumpor". Ja, det är något att tänka på när man så här års frenetiskt stickar julklappar till familj och vänner!

Här är artikeln där jag hämtade citaten.

Inga kommentarer: