söndag 25 november 2007

Värmande väst

Efter att ha köpt en lång härlig väst på HM i färgen svart ville jag även ha en väst i brunt. Men jag hittade ingen brun väst i affärerna. Vad kan man då göra - självklart kan man sticka en! Jag hittade ett mönster på en väst med flätmönster på Garnstudio som jag föll för. Garnet är Drops Alpacka och är underbart mjukt och lent. Man stickar västen i dubbelt garn. Jag fick då idén att använda två olika bruna nyanser och på så sätt få ett melerat intryck. Så här blev resultatet:
Västen gick snabbt att sticka och det var roligt att sticka flätmönster. Jag är nöjd med färgerna och har använt västen flera gånger. Min mamma fastnade också för västen och önskade sig en lika dan fast i grått. Så jag håller nu på som bäst att sticka hennes väst. Jag använder även här två olika nyanser för att få fram den melerade effekten.

2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

tyckte mycket om din väst du visar här! precis sådär i brunt. var den svår att sticka? skulle du kunna tänka dig att sticka en till mig mot betalning?

Lycke

till-vidas-ara sa...

tyckte mycket om din väst du visar här! precis sådär i brunt. var den svår att sticka? skulle du kunna tänka dig att sticka en till mig mot betalning?

Lycke