fredag 4 juli 2008

Semesterstickning

Ah, semester! Härligt, härligt... Befinner mig just nu i Småland, i en stuga på landet. Tack och lov fungerar Internet här, så jag kan surfa lite på kvällarna (och blogga...). Flera olika stick-, och ett virkprojekt har fått följa med på semestern. Jag har dessutom laddat med ljudböcker.

Det största projektet denna vecka har ändå varit att måla huset. Det låter hemskt, men har varit helt ok. Med musik i öronen kan man i lugn och ro måla och filosofera. Det är ju minst sagt något annat än det man gör på jobbet.
Men man måste ju ta lite pauser från målandet då och då. Jag har börjat på en ny Lace Ribbon. Denna gång i olivgrönt lingarn. Det är härligt att sticka i lingarn i sommarvärmen. Jag blir så svettig om händerna av yllegarn. Lingarnet är grövre än silkesgarnet jag använde till mammas Lace Ribbon och strukturen på sjalen blir därefter. Men jag gillar det skarpt. Detta blir en perfekt sjal till mig.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Snyggt!///Eldstickan

Anonym sa...

Hoppas du får bra väder och en avkopplande semester.

Vad har du för ljudböcker i dina öron?

Själv har det blivit både Camilla Läckbergs senaste, Tomas Bodström, Raymond Khoury Ormens tecken. På kvällen innan jag sommar har jag läst Mons Kallentofts första och nu håller jag på med Skumtimmen som jag fick i ett av dina hemlispaket tidigare i våras.

Vi försöker få in lite foder till djuren och just nu väntar vi på några ytterligare dagar med stadigt väder för att få in lite hö Sedan kan nog också vi ta lite ledit innan det är dags att försöka få in en andra skörd. Lammen växer och det gör kalvarna med.
Må så gott/ Eva

Anna sa...

Härliga sommarstickbilder! Snyggt med lingarn i den sjalen!

Anonym sa...

Jag jobbar också med en linsjal i sommar och det är så mysigt att sticka lingarn:)

Härligt olivgrönt garn du stickar med!