lördag 28 juni 2008

Garnshopping i San Francisco

Jag hade spanat in ett par intressanta garnaffärer som jag hade tänkt besöka i San Francisco. En av dem lyckades jag ta mig till under de hektiska dagarna som turist i denna fantastiska stad. Artfibers Yarn, en liten unik affär med alldeles egna garner, låg nära mitt hotell så dit tog jag mig en eftermiddag.

Ett par skyltar vid en dörr, en trång trappa upp till andra våningen där själva affären låg. Här bredde ett hav av härliga garner i alla möjliga färger och strukturer ut sig. Åh, det var bara till att känna och klappa. Hur många nystan får egentligen plats i väskan....

Jag gick länge och njöt av att känna och klappa på garnerna. Men skörden blev blygsam:

jag lämnade garnaffären med ett nystan och ett par mönster! Ofattbart! För jag ville ju egentligen köpa mycket mer. Detta får nog klassificeras under tillfällig sinnesförvirring.

Det går hur som helst att beställa garn via internet, så det ordnar sig ändå. Garnet ovan är ett ganska tjockt silkesgarn och ska bli en härlig hösthalsduk. En mycket bra souvenir från San Francisco, tycker jag.


2 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad kul att du varit i San Fransisco och letat efter garn! Jag ska dit i september, om du har tips på fler affärer får du gärna skriva om dem!

Anna sa...

Endast ett, men å andra sidan är det helt fantastiskt vackert! Det är lite extra härligt att få på kon tycker jag.