onsdag 25 juni 2008

Rapport från USA-resa

Har äntligen landat efter min USA-resa. Jag är fortfarande lite trött på morgnarna. Tänk att det påverkar en så att resa mellan olika tidszoner.

Jag hade inga svårigheter att få stickningarna med mig genom säkerhetskontrollerna. Tack, för alla användbara tips. Jag hade en sockstickning i handbagaget med bambustickor. Trots alla timmar på flyget stickade jag faktiskt inte så mycket! Och inte blev det mycket stickat under konferensen heller. Jag ägnade istället kvällarna åt att ha trevligt med kollegor. Så sammanfattningsvis har jag inte ens stickat klart en socka... Och jag som trodde att jag skulle hinna sticka båda sockor. (Sockorna är för övrigt Gentlemens fancy socks från Nancy Bush's Knitting Vintage Socks. Garnet är Regia Silk i jeansblå.)

Ett annat intresse, som varit vilande i flera år, fick istället vakna till liv på denna resa: mitt fotointresse. Så istället för alla FO:s som jag inte kan visa ännu, så visar jag några utvalda bilder från resan.

Tidig morgon i Salt Lake City. Solen kommer just över bergen. När man vaknar kl 5 på morgonen kan man ju lika gärna ta en morgonpromenad med kameran...

Salt Lake City har fått sitt namn från The Great Salt Lake, en enorm saltsjö. Det vita till höger är inte snö, det är salt.

Vidare till San Francisco. Vi gick över Golden Gate bron. Det var häftigt!

Branta gator i San Francisco. Svårt att fånga känslan på bild, men det blev ganska bra.


Den berömda spårvagnen i San Francisco. I bakgrunden fängelseön Alcatraz.

Det var en fantastisk resa. Jag är fortfarande kvar i alla upplevelserna mentalt. Snart ramlar jag nog ner på jorden och kan ägna mig åt stickningen igen. Och det är ju inte så dumt det heller.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser härligt ut - hur mycket garn blev det egentligen köpt?

stickning Salt Lake City San Francisco - så nära var en stickad mössa för mig en gång, men jag var för noggrann den gången så det blev inget...

Linda sa...

Vilka underbara bilder du har tagit. Så kul att få se! Och vad kul att höra att det gick bra med stickning i handbagaget. Måste prova någongång!

Unknown sa...

Hej! Jag var på Lombard road 1988 då kunde man fotfarande åka på den. San Fransicso
är verkligen jättemysigt! Eldstickan