tisdag 3 juni 2008

Om att sticka på offentliga platser...

Jag läste nyss på Eldstickans blogg om att hon nu har "kommit ut" som stickerska och stickar på bussen. Jag har också tagit mig ut ur pysselgarderoben och stickar (eller virkar) numera på pendeltåget till jobbet. Resan tar ca 23 minuter och man hinner ca 6 varv på en socka. Jag kände mig jättedum och superpräktig i början, men nu känns det bara helt naturligt. Jag gör ju bara det som jag normalt gör hemma när jag får en stund "över".

Jag ska definitivt medverka World Wide Knit in Public Day den 14:e juni. Det som är spännande är att jag då befinner mig i USA, på resa från Salt Lake City till San Fransisco. Jag undrar hur många stickerskor in action jag får se...

När det gäller min USA-resa så har jag natuligtvis gjort lite research. I Salt Lake hinner jag inte med några garnaffärer - det är konferens för hela slanten (=sitta och lyssna på en massa vetenskapliga presentationer). Men i San Fransisco har jag hittat 2 garnaffärer som verkar intressanta. Vad sägs om denna affär eller den här?

I full gång är även planeringen inför vad jag ska ta med mig för stickprojekt. Jag hinner förhoppningsvis sticka klart makens shooting socks (ur Nancy Bush's bok Knitting Vintage Socks). Så ett par nya sockar vore väl inte så dumt. Plus att ta med Juno Regia. Men det känns lite tunnt, kanske behövs ett projekt till... hmmm.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Kul att vi är fler som "kommit ut" som stickerskor ;o) Funderade på att ha en liten stickem i min trädgård i augusti? Eldstickan

P.s Kul med San Franscisco, jag var där1988, väldigt mysig stad.

Linda sa...

Oj oj vilka härliga butiker det där verkar vara..... Hoppas du får möjlighet att besöka dem!

Instämmer i övrigt med dig också ang att sticka bland andra. Första gången jag stickade på tåget kändes det märkligt, men nu är det hur naturligt som helst - och jag älskar att ta tillvara på den tiden!

Ha en underbar resa!!

Anonym sa...

Jag vågar inte sedan en sur "dam" sagt vad hon tyckte (om att jag stickade på t-banan) med sin super sura min... Det riktigt osade ilska och dröp citron om henne. Varför förstår jag inte, det var ju inte ett tält jag stickad på utan ett strumpskaft?!? Tydligen kan man reta upp folk med vad som helst :-)

doktoranden sa...

Ja, vissa letar visst efter något att reta sig på. Tur att jag inte råkat ut för en sådan surtant.

Buddas kryp in sa...

Jag har oxå kommit ut.. Stickar ÖVERALLT till mina barns STORA förskräckelse... hehe...

Jag vill OXÅ åka till San Fransisco och Garnaffärerna :-(

Såg absolut helt okey ut båda...

Och nu när dollarn står så lågt såå kan du ju shoppa mycket mer *snilleblixt*


Ha en underbar resa....

Kramizzz Kattis