lördag 1 november 2008

Ny månad = nya planer

Japp, så var det november. Socktoberfesten blev lyckad för min del. Jag fick pappas sockor färdiga + hann sticka ett par sockor till mig själv. Jag är en person som jobbar bra mot deadlines, så jag tänkte ge mig själv lite deadlines. :)

Det är många projekt på G i mina stickkorgar och det vore ju trevligt att göra några av dem färdiga. Så november månads uppdrag blir att göra färdigt (minst) 3 av dessa påbörjade projekt. Det blir en ganska stor utmaning, faktiskt. Men jag gillar ju utmaningar.

Däremot ska jag vara lite snäll mot mig själv och inte bestämma i förväg vilka projekt som måste avslutas. Det visar sig. Franska koftan är ett hett tips.

Jag ska vara ännu snällare mot mig själv: jag får faktiskt påbörja så många nya projekt jag vill under november (det är ingen idé att vara alltför hård, då blir det för svårt...). Men de 3 som ska vara färdigstickade måste vara några av de redan påbörjade.

Så, nu har jag offentliggjort min plan. Vi får väl se hur det går...

1 kommentar:

Unknown sa...

Lycka till! Hade en liknade plan men aningen mer beräknande. Tänkte att om jag hade stickat klart 3 projekt så fick jag köpa tre nya på Kistamässan, fiffigt va? Gjorde klart 2 projekt i går;o)