tisdag 25 november 2008

UFO-make over

Långt ner i garnhögarna hittade jag en påbörjad, men bortglömd, Shedir. Jag började sticka denna mössa förra vintern, men det blev fel med mönstret och jag fick aldrig till det. Det är lätt att tröttna på projekt när det blir fel. Så skedde med just detta projekt och Shedir har varit ett UFO länge nu. Garnet är dock underbart - Rowans Felted Tweed - och alldeles för fint för att samla damm.Vad kan man göra med ett nystan Felted Tweed? Den listiga stickerskan surfar naturligtvis runt och tittar på vad likasinnade har gjort. Så det gjorde jag - såklart! Anna har stickat en ljuvlig basker - Red Rose - av Felted Tweed. Ah, det ska jag oxå göra! Så det var bara att nysta upp och börja sticka på min "Red" Rose (ja, den blir ju mera brun än röd).

Baskern är både lätt och rolig att sticka. Härligt! Och en ny basker kommer väl till pass i vinterkylan.

Hur går det då med min föresats att göra klart 3 projekt i november? Nja, så där, får jag väl erkänna. Jag kunde ju inte sticka klart den franska koftan eftersom det fattas garn. Inväntar just nu garnleverans från Frankrike. Men jag har stickat så långt jag kan - så det räknas. (Jo, om man själv hittar på uppdraget, så får man även hitta på kriterierna för när uppdraget är slufört *he, he*).

Jag kämpar även på med Seascape och har kommit långt på den. Det är bara ett par rapporter kvar, så jag borde hinna sticka klar den innan december.


Och sedan så räknas även UFO-make over, dvs när jag stickat klart Red Rose så har jag ju faktiskt ett UFO mindre! Heja mig! :)

1 kommentar:

Marias stickning och läsning sa...

Bravo!
Ja, visst är Rose Red en både trevlig och snabb stickning. Jag trivs utmärkt i min lite väl stora basker.