onsdag 4 mars 2009

Det kom ett brev...

Oooo, jag har fått en bok och lite annat från min pocketbytarvän! Se bara:

Boken Brustna hjärtans café har jag inte läst. Perfekt! Jag fick oxå några tepåsar (jag älskar te), ett vackert vykort med en trevlig hälsning och ett jättefint mönster på muddar. Jag har inte stickat några muddar ännu, men nu ska det bli av. TACK snälla bokbytarvän för boken och de andra gåvorna. De värmde gott i vinterkylan.

Jag måste ju erkänna att jag har glömt att svara på frågorna som Enbokomdagen rekommenderar. Så jag gör det nu:

Vilken genre tycker du bäst om? Jag gillar det mesta, men just nu läser jag gärna deckare och böcker från topplistor. Jag tycker om historiska romaner men även samtidsskildringar.

Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på? Nej, inte vad jag kan komma på. Som sagt, jag läser det mesta.

Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur? Jag är inte så förtjust i kärleksromaner av Harlequintyp, inte heller biografier eller fantasyromaner.

Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion? Jag läser gärna Joanne Harris men har ännu inte läst boken Gentlemen och spelare.

Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa? Ingen speciell jag kan komma på.

Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa? Är inte särskilt förtjust i Guillo eller Liza Marklund.

Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro? Nej, men en lista på bloggen (t.h.) där de böcker jag läst det senaste året finns listade.

Läser du andra språk än svenska? Ja, ja gläser gärna böcker på engelska.

Om det händelsevis skulle slinka ner något väldigt litet, ätbart i ditt brev - vad skulle du helst vilja få då? Godis eller nyttigt? Ärligt vill jag då helst ha godis....

Är du allergisk mot något? Nej.

Dricker du te eller kaffe - och vilken smak föredrar du? Både te och kaffe - och jag gillar olika smaker. När det gäller te föredrar jag fruktiga smaker framför "rökiga".

Intresse? Stickning, virkning.

Favoritfärg? Svart och lila.

Stjärntecken? Kräftan

Favoritdjur? Katt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Onekligen verkar det som att min bokhylla passar Dig ganska bra...har nog redan klurat ut nästa lilla paket!!!

Hoppas Du finner glädje i boken som jag själv hade velat skriva ;)

Kram från....Hemliga bokvännen!

Anonym sa...

Vilket fint paket du fick!