söndag 8 november 2009

Redoprojektet inlett - ett UFOs död och återuppståndelse...

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt. Jag köpte ett jättehärligt norskt ullgarn för ca 15 år sedan. Det var tänkt att bli en lusekofta. Och jag kom ganska långt på den: fram- och bakstycke och en ärm helt klara, den andra ärmen nästan klar. Men, sedan kom energin av sig och detta UFO har legat i mina gömmor sedan dess. Och - otroligt nog - har UFOt klarat sig från min städmani genom ett antal flyttar!
För nästan två år sedan bestämde jag mig för att repa upp och ta tillvara garnet. Men eftersom jag inte kunnat bestämma mig för vad jag vill göra så har UFOt fått vänta ett par år till. Men härom dagen slog det mig: norskan ska bli en isländska! Efter lite surfande hittade jag denna sida. Och fastnade för Icelandic zip cardigan. Sagt och gjort - jag gjorde en provlapp och började räkna.

Nu efter några sticktimmar (som föregåtts av upprepningstimmar) har jag kommit så här långt:
Superenkel stickning som inte kräver så mycket uppmärksamhet. Bra framför tv:n, alltså. Men det blir ju roligare när man kommer till oket. :)

1 kommentar:

SF sa...

Garnet och modellen ser jättefina ut. Det kräver lite mod att repa upp så mycket, men det är ju ingen mening att göra något man inte tror kommer till användning. Bättre att göra om!