onsdag 23 december 2009

God Jul!

Så är det snart jul. Och det verkar som om vi stockholmare får njuta av en vit jul i år. Härligt! Så passande att jag har stickat färdigt min islandströja! :)

Det återstår bara att sy i dragkedjan och blocka den. Men visst blir den fin! Jag är supernöjd.

Och - naturligtvis - har jag redan påbörjat nästa projekt. Jag stickar Stockport fast i annat garn. Garnet är svart Drops Alpacka och ett svart bomullsgarn som jag köpt på Marias garn för ett år sedan. Det skulle då bli en February Lady Sweater. Men efter flera misslyckade försök repade jag upp. Jag stickar med dubbelt garn men det är ändå tunnare än originalgarnet så jag har fått räkna om. Det blir ju lite annorlunda då, bl.a. fler "snurrningar" på flätorna men det gör inget tycker jag.
Återstår bara att önska er alla en riktigt god stickjul! :

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej...du undrade om mina sockor...
Jag har stickat början av sockorna enligt ett mönster som heter "Circle socks"...finns som fri nedladdning på Ravelry. Sen har jag fristilat :-)

God Fortsättning på det nya stickåret!