måndag 1 augusti 2011

Det tar sig...

Ja, sakta men säkert så blir det ena UFO:t efter det andra färdigt. Men det är snigelfart. Nu har äntligen mina hourglass blivit ett helt par. Jag gillar både mönstret och färgen på garnet.
Så, när ett UFO är färdigt är det ju dax att ta tag i nästa. Det fick bli Blithe. För många månader sedan (minns faktiskt inte hur många...) såg hon ut så här:



Men nu i veckan har jag verkligen fått fart på stickandet. Framstycket är klart och bakstycket nästan klart. Återstår sedan bara korta holkärmar och lite halskant. Jag börjar tro att jag faktiskt hinner använda denna underbara sommartopp innan det blir höst - i år! :)



Det är intressant hur vissa färger inte riktigt gör sig på foton. Den "riktiga" nyansen är lavendelblå och någonstans mittemellan de två fotona ovan. Fint blir det. Och underbart mjukt är garnet (Rowan Milk Cotton).

1 kommentar:

ewa sa...

Så fina sockar! Vacker färg.
Själv har jag inte stickat på hela sommaren, men nu har jag köpt vackert garn från Uruguay, så kanske kommer jag igång igen.