tisdag 1 maj 2012

Sköna maj, välkommen!

Jag har inte varit overksam de senaste månaderna, trots att man lätt kan tro det när man ser frånvaron av blogginlägg. Nej, livet har varit fullt med läsande och skrivande. Jag har suttit otaliga timmar böjd över antingen andras eller egna texter. Men nu, nu är avhandlingen färdigskriven! Inlämnad till tryckeriet. Det känns.... obeskrivligt skönt, och samtidigt lite läskigt. Nu ska ju avhandlingen snart offentligen försvaras. Hu. Men, det är så det går till i akademin.

Denna febrila verksamhet till trots, så har jag faktiskt även hunnit med lite stickande och virkande. Jag ska ta mig tid till att fota mina alster och visa upp dem här. Intressant nog har jag haft mycket större lust att påbörja nya pysselprojekt än avsluta gamla. Kanske behöver man helt enkelt balans. Om det är något som man helt enkelt måste avsluta i tid, oavsett, så kanske man behöver lite friare tyglar i annat man företar sig. Kanske. Jag hoppas att jag får lust att avsluta mina påbörjade pysselprojekt så småningom, för de börjar bli ganska många vid det här laget.

2 kommentarer:

ewa sa...

GRATTIS!!!

doktoranden sa...

Tack! Det känns jätteskönt. :) Snart får jag massor av tid till annat.