lördag 2 juni 2012

Äntligen något att visa upp!

Det senaste halvåret har varit hysteriskt stressigt. Jag har mest suttit böjd över böcker och datorn, läsande, grubblande, skrivande. Men lite då och då har jag faktiskt stickat lite. Och kan nu visa upp två färdiga alster:
 Denna sjal ska min handledare A få. Hon har varit ett stort stöd under hela min doktorandtid och det ska bli jättekul att få ge henne den. Hoppas att hon gillar den! Jag minns inte i skrivande stund var jag hittat mönstret (huvudet är fullt med annat), eller vilket garn jag använt! Men det var ett roligt mönster att sticka och resultatet blev bra. Fint och enkelt. Men ändå lite speciellt.

Jag är även klar med mina Falling Tears' sockor som jag påbörjade för två år sedan. Jag gjorde dem lite kortare i skaftet, som vanligt, annars följde jag mönstret. Garnet är Regia Silk, ett mjukt och skönt garn. Jag har redan använt dem en del. Är supernöjd.

Om ett par dagar är det dags, då ska jag offentligen försvara min avhandling och fyra års arbete. Hua. Men det ska nog gå bra. Sedan är det väl dags att denna blogg genomgår en metamorfos. Det är ju då inte längre en doktorand som skriver här... utan en nybakad doktor... Om allt går som planerat! :) Får återkomma om det.

Inga kommentarer: