lördag 8 mars 2008

Rapport från syfestivalen

Jag har helt underlåtit att rapportera från syfestivalen. Jag och min kollega L var på festivalen i söndags. Vi kom en halvtimme efter att de öppnat och det var inte mycket folk där. Så vi kunde spatsera i lugn och ro och känna på alla mjuka garner. Fast jag egentligen inte var ute efter att köpa några garner, så kom jag hem med följande hög:

Det blev några sockgarner, det går ju alltid åt. En härva av himmelsblå merinosilke (hoppas inte att ullen kommer från australiensiska får...). Jag undrar just vad det ska bli av detta himmelska garn. Något lyxigt, tror jag. Det riktiga fyndet var några nystan ecobomull från Ljungqvist garn. Jag hade någon vecka innan varit och nypt i detta garn, men inte riktigt bestämt mig. Jag har funderat över vad jag ska göra till min nya lilla systerson. Just detta garn hade jag planer på skulle kunna bli en fin babyfilt. Vilken tur att jag inte hade köpt det, för mässpriset var ca 10 kronor billigare än i butik!

Så efter att ha funderat några dagar och surfat runt på Ravelry, har jag bestämt mig för att virka en filt till lille A. Jag blev inspirerad av det här mönstret från Lion Brand Yarn. Så igår började jag virka rundlar i kvadrater. Och idag har jag följt både Charlotte Kalla och Anders Södergren i skidspåret. Perfekt för en pyssloman! Jag är riktigt nöjd med resultatet så här långt.

Ett sådant här projekt är inget för den som avskyr att fästa trådar... Det gäller att ha lite disciplin och fästa med jämna mellanrum så att inte allt måste ske på slutet.

1 kommentar:

Anna sa...

Så underbara garner och fantastiska rundlar i kvadrater! Kul att du är med i Ravelry!