onsdag 12 mars 2008

Vantstickning

Jag stickar på och vanten växer. Zigzagmönstret blev bra. Vantarna kommer att matcha halsduken perfekt! Har nu stickat klart den nedre delen av vanten. Det är dags att öka för tummen.





En vante är nu klar! Det var otroligt pilligt att sticka fingrarna - bara 4-5 maskor på tre stickor. Men det gick ganska fort. Och så här blev resultatet. Kul att fingrarna blev så olika.

Nu är det bara att lägga upp maskor för vante nr 2. Hoppas att jag inte drabbas av seckod-glove-syndrom (om det nu finns något sånt).

4 kommentarer:

Anna sa...

så snygg vante! Du ska INTE drabbas av det trista syndromet, bara att starta på nummer två på direkten! Verkligen kul med fingrarna som blir helt olika, ska bli kul att se hur färgerna hamnar på 2:an!

Marias stickning och läsning sa...

Trevligt att hitta dig som liksom jag skriver om både stickning och läsning!

Anonym sa...

Snygg vante!
På nästa direkt så blir den snart färdig.

Sitter och surfar runt på Hemlis3-sidorna men men ser inte att du har fått något paket?

Själv så har jag fått 2 från min Hemlis3 vilket har varit urkul! Har du inte fått några paket så måste du nog rapportera det till Ulrica så hon kan kontrollera med din Hemlis3. Paket kan ju försvinna i posthanteringen....

Ulrica sa...

Jag har precis samma fingervantar, men i en annan färg. Supersköna.