torsdag 21 augusti 2008

Bra böcker

Ingen sommar utan bra böcker. Och denna sommar var (eller är, beroende på om man anser att den är slut nu) inget undantag. Två böcker som jag läst resp. lyssnat på i år är Flyga drake av Khaled Hosseini och Berättelsen om Pi av Yann Martel.


Båda böckerna är otroligt bra. Om jag måste välja en favorit blir det faktiskt Berättelsen om Pi. Den är helt ljuvlig. Jag lyssnade på den medan jag stickade och det kan jag nog rekommendera framför att läsa boken. Berättelsen handlar om en pojke som tillbringar flera månader i en livbåt och hur han lyckas överleva. Den handlar om allt och ingenting. Jag säger bara: lyssna på den!

Flyga drake är även den en otroligt bra historia, mycket välskriven och gripande. Intressant att läsa en bok som utspelar sig i Afghanistan. Har du inte läst den så gör det. Jag ska definitivt läsa Tusen strålande solar, också den av Hosseini.

1 kommentar:

Unknown sa...

Du har något att ser fram emot Tusen strålande solar är nämligen ännu bättre än Flyga drake;o) Tycker jag iaf;o)