måndag 18 augusti 2008

Presentsockar


Så har far min fyllt år. Det är mycket intressant att sticka mot deadlines. Jag hann färdigt de blå sockarna med god marginal. De gröna sockarna (Gentleman's shooting stockings av Nancy Bush)påbörjades ca två veckor innan födelsedagen. För sent inser jag att jag har för lite garn. Jag beställer genast en härva till från Garnkorgen, men garnet hinner inte komma innan sockarna måste levereras.

Vad göra? Jag är en pragmatisk person och jag slår naturligtvis in de tre sockarna fint och levererar dem till jubilaren. Vid den något frågande blicken då far packar upp TRE sockar förklarar jag snabbt att den fjärde leveras så snart den är klar. Jag tar sedan tillbaka den gröna sockan för att ha som "mall" när jag stickar den andra sockan. Allt är frid och fröjd. Och häromdagen kom garnet. Så nu är det bara att sticka på.

2 kommentarer:

PetraO sa...

Vilka underbara sockar - riktiga herrsockar. Jag har boken men har inte stickat dem - det får det bli ändring på nu!

Annas garndrömmar sa...

Jättefina sockor! Planerar att sticka det mönstret till min man också när jag "får tid"...
Kul att du ska till Lund, men synd att du inte kan komma på stickcafét! Det finns en garnaffär centralt i Lund, Sländan, som ligger på Lilla Fiskaregatan.