tisdag 2 september 2008

Knitting in Prag

Sitter på ett hotellrum i Prag. Jag är på en konferens och ska om ca en timme presentera resultat från min forskning. Lite pirrigt.

Jag försöker fokusera mentalt på vad jag ska säga. Tur att man har stickningen till hands. Man blir ju lugnare av att sticka en stund.

Att ta med stickningen på själva konferensen och sticka i pauserna vågar jag inte riktigt. Så modig är jag inte ännu. Jag nöjer mig med att sticka på hotellrummet. :) Det finns alltså lite att jobba på här...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas allt gick bra med presentationen!
Visst är det konstigt, att man ska behöva vara "modig" för att ta fram sin stickning eller virkning offentligt? Jag tog med mig min virkning en dag på jobb, och jisses så uttittad och översköljd av frågor jag blev!
(Sen hjälpte det väl inte att, när jag blev trött på frågorna, sa att det var en husvagnsgardin... då fick jag ännu konstigare blickar ha ha. Det var en sjal...)
Men men, jag blev färdig med sjalen till min "deadline", en sommarfest, och det var det viktigaste.
Ha det så gott!
/Maria

doktoranden sa...

Tack! Jo, presentationen gick bra. Och jag vågade faktiskt sticka lite i pausen! Jag är stolt över mig själv :)