söndag 21 december 2008

Ålderstest...

Läste just på DNs hemsida att yngre personer föredrar att läsa nyheter på internet framför papperstidningar. Eftersom jag alltid läser nyheter på nätet måste jag ju vara en "yngre" person! Det känns skönt så här inför nyår och allt. ;)

När det gäller böcker däremot, vill jag absolut ha dem i pappersform. Jag älskar lukten av böcker och den prassliga känslan när man vänder blad. Så, e-böcker i all ära, jag väljer ändå pappersvarianten.

Så otroligt lustiga våra preferenser kan vara.

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Pappersböcker är absolut bäst för då bildar man en egen uppfattning som inte blir störd av en ev. dålig eller fel uppläsning...

Tyvärr kan jag inte läsa mer än korta texter så ljudböcker är min räddning, och så är de ju så bra när man stickar:)

Välkommen till deckarbloggen och God JUl!