onsdag 6 februari 2008

Garninköp

Nu har jag varit på Wincentgarner och shoppat garn. Det är intressant att jämföra vad man tänker köpa (innan) och vad man faktiskt kommer hem med (efter). Det brukar nämligen inte vara samma sak, i alla fall inte för mig. Det jag hade planerat att köpa denna gång, var ett nystan Kid Silk Night (till Birch- sjalen). Jag hade även tänkt byta ett överblivet nystan grön Felted Tweed mot ett nystan i en annan färg. Så blev det också.

Jag valde denna brun-grå nyans på Felted Tweed. Jag tänker mig att det ska bli en snygg mössa så småningom. Kanske Shedir?

Men... det var ju REA på vissa garner. Säg den stickerska som kan motstå att gräva lite i korgarna. Jag kan det inte: "Fast man inte alls ska ha mer garn.... egentligen... men det här garnet var väl snyggt. Åh, vad mjukt och härligt! Vilka färger! Oj, bara 69 kr per nystan istället för 105 kr! Jag sparar hela 36 kr per nystan..." Ja, ni vet hur man resonerar med sig själv i sådana här lägen. Det slutade med att jag kom hem med fyra nystan grön-brunt Biggy Print. Vad ska jag göra av det? Jag vet faktiskt inte. Så här dagen efter är jag inte alldeles övertygad om att det var ett lyckat köp. Men det skulle kunna bli en härlig superstor halsduk. Om nu det blir någon vinter i år.

Inga kommentarer: