söndag 17 februari 2008

Söndagsfunderingar

Sitter med datorn i knät framför TV:n. Det händer att jag gör det istället för att sticka, men inte så ofta. Jag har märkt att jag numera försöker surfa lite varje kväll och läsa stickbloggar. Tänk vad man utvecklar för intressanta vanor - för ett halvår sedan visste jag inte ens om att det fanns stickbloggar. Men nu är jag lyckligt upplyst på den fronten.

Jag har lagt märke till ett par saker på mina "walk-abouts" på nätet. Det ena är att många stickbloggare skriver lite mer om sig själva för att hjälpa sin hemlige vän. Det borde kanske jag också göra. So, here goes:

Jag är en nyfiken person. Denna nyfikenhet driver mig att prova på nya saker. Jag stickar (eller virkar) t.ex. gärna saker jag aldrig provat förut. Och jag läser gärna böcker i genrer jag inte läst förut. Just nu tycker jag om att läsa böcker med historier från andra kulturer eller andra tider. Jag är även en livsnjutare. Jag njuter t.ex. av att använda det jag stickat till mig själv. Jag njuter också av att krypa upp i soffan en stund med en intressant bok. Trots att jag har mycket att göra med forskningen och familjen försöker jag få tid för mig själv varje dag för att njuta av mina hobbies: sticka och läsa. Förutom att jag är en nyfiken person, kan man säga om mig att jag alltid har varit pysslig. Genom åren har det varit olika saker som jag hållit på med: sömnad, stickning, foto, smyckestillverkning. Men något kreativt pyssel måste jag få ägna mig åt, annars mår jag inte bra. Jag pysslar gärna tillsammans med mina barn. Då brukar det bli pärlplattor eller ceternitlera. Ja, det var lite mer om mig.

Det andra som jag har märkt att många stickbloggare skriver om är Ravelry. Jag är sååå nyfiken på vad som finns där. Så jag har nu anmält mig dit. Så här ligger jag till just nu:
3231 people are ahead of you in line.
2799 people are behind you in line

Häromdagen var det 5600 personer före mig i kön. Så det känns hoppfullt att det rör på sig.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul att du hittat min blogg. Jag älskar böcker och att läsa. Vi får väl starta en garnoholicklubb? ;o)

Eldstickan

Anna sa...

Ravelry är hur stort som helst, har fortfarande inte riktigt greppat det. Men åhhhh, så mycket kul det finns! Kön går fortare än man tror, så snart är du en i gänget!
Din Clapotis ser verkligen helt fantastisk ut!