söndag 24 februari 2008

Läst och stickat

Har varit småsjuk i veckan och inte orkat sticka så mycket. Istället har jag läst. En deckare den här gången. Jag är lite svag för deckare och kan periodvis sluka ett par i veckan. Den här gången blev det en ny bekantskap: Mons Kallentoft. Boken heter Midvinterblod. En ruskig historia om ett djupfyst lik som hittas hängande i ett träd. Boken är välskriven och lite drömsk i stilen, vackert svepande över det iskalla landskapet. Men det blir inte riktigt spännande förrän i den sista fjärdedelen av boken. På omslaget står att Kallentoft är bättre än Stieg Larssons böcker om Millenium. Det håller jag inte med om. Betyget blir godkänt, inte mer. Fast jag kommer nog att läsa mer av Kallentoft om kriminalinspektör Malin Fors.

Min sockstickning har legat i träda ett tag. Jag gjorde fel på hällappen och tappade sugen. Men väl medveten om att mars närmar sig har jag tagit upp stickningen igen. Frågan är om jag ska hinna sticka dem färdigt innan marsmånad börjar...

Inga kommentarer: