fredag 3 oktober 2008

Socktoberfest!

PetraO har startat en sockkubb där man ska sticka sockar i oktober - socktoberfest! Jag har glatt anmält mig till detta. Planen är att snabbt sticka färdigt den andra sockan av Gentleman's shooting stockings till min pappa. Det är snart gjort - jag börjar närma mig hälen.
Sedan tänker jag påbörja något nytt sockprojekt. Ja, jag struntar faktiskt i att fortsätta på mina redan påbörjade sockstickningar. Jag vill hellre börja något nytt projekt. :) Och jag har ju flera fina sockgarner att välja mellan. Eller vad sägs om detta härliga garn från Regia - design Kaffe Fasett:

Eller kanske något grönt - grönt är skönt!


Å andra sidan stickar jag ju gröna sockar just nu. Jag har oxå två härliga garner från Jitterbug i min garnsamling. Ska det bli turkosa eller purpurfärgade sockor?
Vilka svåra beslut man måste fatta! Jag tror att jag ska leta efter ett roligt sockmönster först och sedan välja garn efter det. Det blir nog bäst. Eller vad tror ni?

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag hejar stenhårt utan tvekan på något av de två sista Jitterbuggarna! Oj, oj OJ så snygga!
Undrar om ett finger ska slinta senare idag. Guuuuuuud så snygga!

PetraO sa...

Jag håller med ovanstående - jitterbug är underbart vackert, själv har jag ett i melerat grönblått som snart ska bli sockor!

doktoranden sa...

Ja, jag lutar själv åt något av jitterbuggarna. Ska bara hitta ett passande sockmönster.