måndag 26 januari 2009

Omstart...

Jag hade stickat bakstycket klart på min franska tröja när jag insåg att den kommer att bli för liten. Man kan inte lita på franska storlekar. Eller var det min masktäthet som inte stämde? Hursomhelst - det var bara att repa upp. Gör om gör rätt, var det ju. När jag höll på som bäst med att repa upp kom jag på att jag ju kan sticka både bakstycke och framstycke samtidigt - på rundsticka. En brilliant idé, om jag får säga det själv. Ett av de mindre inspirerande momenten av ett större projekt är ju monteringen, framför allt att sy dessa hemska långa sömmar. Och det blir ju betydligt mindre av detta om man stickar på rundsticka.Jag passade på att ändra lite i designen: jag fortsatte med ribbningen i sidorna (syns dock inte på bilden) så att det händer lite mer. Annars gillar jag tröjans enkla och rena design.

Inga kommentarer: