torsdag 1 januari 2009

Sista och första FO...

Förra årets sista FO blev Frances. Stickad i grafitgrå Lucca Fino och svagt melerad ljusgrön Araucania Ranco Solid. Jag gjorde ett par extra linjer eftersom jag ville ha mössan lite större. Det blev bra och jag är super nöjd. Mössan matchar utmärkt med min svarta jacka och en svartgrön halsduk från Kina. Och jag kan redan presentera 2009-års första FO: sockarna Clover (Stickameras sockklubb, junimönstret om jag inte minns fel). Det är ju lite fusk eftersom socka nr 1 blev klar i somras och socka nr 2 först nu. Men hur som helst räknas detta som FO2009 nr1. Jag är supernöjd. :)
Garnet är Micro Bamboo från Schachenmayr och är underbart mjukt och glansigt. Jag gjorde sockarna kortare eftersom jag föredrar det på sommaren (och jag påbörjade dem ju i somras). Dessa sockar kommer definitivt att bli favoriter.

3 kommentarer:

Linda sa...

Åhh så fin din Frances är.. Och i mina favoritfärger!! Kan tro att det passar bra till jacka och halsduk!

Monica Hansen sa...

Jättesnygga sockar!

SF sa...

Vad mycket fint du gör och har gjort. Kul att även läsa dina boktips. Hit kommer jag tillbaka.