lördag 26 april 2008

Clapotis färdig

Äntligen kan jag rapportera om ett avslutat projekt! Min Clapotis är nu färdig. Hon blev ca 180 cm lång och jag har valt att inte blocka henne. Jag gillar att sjalen liksom rullar ihop sig lite. Hon är tunn och len och kommer definitivt att bli en favorit. Vikt: endast 56 g!

Garn: Handmaiden Seasilk.

Påbörjad: Februari 2008

Klar: April 2008

Stickfaktor: Medel. Det var bitvis lite enformigt att sticka detta mönster, å andra sidan en bra TV-stickning. Men ofta vägdes enformigheten upp av den helt ljuvliga känslan av att sticka i silkegarnet.


2 kommentarer:

Anna sa...

Åhhh så vackert garn! Underbata färger.Jo, när det gäller Lace ribbon måste jag säga att när jag idag gav den till syrran och såg den på henne ändrade jag inställning lite, den var utrsnygg! Planerar till och med att göra en till...

Linda sa...

Hej! Här kan du köpa mönstret till Mystic Light: http://knitandknag.blogspot.com/. Den är jätterolig att sticka!