söndag 13 april 2008

Rapport från pysselfronten

Trots att det har varit sjukt mycket att göra de senaste veckorna och jag inte har kommit mig för att blogga, har jag inte alls legat på pyssellatsidan. Nej då, det har pysslats som vanligt. Här följer en liten rapport över lyckade och mindre lyckade alster.

Jag har blivit klar med fingervante nr 2. Det blev jättekul med de olika fingrarna och att de båda vantarna är så olika. Jag är jättenöjd och har använt vantarna flera gånger (självklart tillsammans med den matchande halsduken som blev klar i höstas).

Garn: Fabel, färg ljung
Stickfaktor: hög (mycket rolig stickning)
Påbörjad: mars 2008
Klar: april 2008
Under påskledigheten (som tillbringades i ett vintrigt småland) påbörjade jag mössan Shedir. Med stor entusiasm stickade jag det fina flätmönstret. Inga problem. Tills jag hade minskat första gången. Då började problemen. Jag fick inte ihop det - det stämde inte alls med mönstret. Ju mer jag försökte klura desto mer fel blev det. Och nu så har jag gett upp. Vackra Shedir har blivit ett UFO. I alla fall just nu. Längst ner i korgen hamnar hon, i väntan på hösten som förhoppningsvis för med sig ny inspiration (för mösstickning).

Jag har nämligen annat för mig just nu. Virkning är det som gäller. Rutorna till babyfilten har blivit fler...









1 kommentar:

Anna sa...

Den filten kommer att bli underbar. Har inte gjort den mössan och inte fick jag mer lust på den nu heller... fina vantar!