torsdag 31 januari 2008

Jag hann!

Januari är ju i princip slut och februari står och stampar utanför dörren. Det var lite stressigt på slutet, men jag hann få Monkey-sockarna klara i tid! Puh.... Här är beviset:
Sockarna var roliga att sticka och jag har nog fått blodad tand för sock-stickning. Det finns en stor risk att mina påbörjade raggsockor blir ett UFO. Jag är nöjd med hur sockarna blev, men det var lite besvärligt att sticka i svart färg. Vid vissa tillfällen var jag tvungen att använda strålkastarljus för att kunna se. Det var ett lättstickat mönster som ändå ser ganska avancerat ut. Mycket stickning för lite pengar (om man jämför med mina tröj-projekt...).
Men, det gick i alla fall och nu ligger de och väntar förväntansfullt på att bli använda. I morgon kanske?
Jag har genast satt igång med februarisockan med falska flätor. Verkar även det vara en rolig stickning.

Inga kommentarer: