fredag 4 januari 2008

Sockstickning

Jag har ett tag varit sugen på att gå med i någon KAL (knit-along = en grupp som stickar samma sak, eller liknande, parallellt). Jag hittade StickaMeras sockklubb häromdagen, men det var tyvärr för sent för att anmäla sig. :( Men imorse kom jag på den geniala idén att jag går med, fast inte på riktigt. Jag kommer alltså att försöka sticka samma sockar som de som är med i klubben. Jag är alltså en KAL-wannabe!

Så idag tog jag en lång härlig vinterpromenad till den närmaste garnaffären och inhandlade lite sockgarner. Det är ju bra att ha ett litet lager hemma så att man när som helst kan påbörja ett par nya sockor. ;)

Garnerna ovan är (från vänster: Fabel, Sock 4, Strumpegarn, Alpaca). Sockklubbens första socka är Monkey från Knitty och jag ska sticka mina i svart. Det svarta garnet, Sock 4 från Hjertegarn, är stretchigt och det kan ju passa bra till sockor som ska hålla sig uppe. Det ska bli kul att sticka så här fina sockor. Jag har tidigare bara stickat raggsockor (även om de har varit glittriga ibland).

Inga kommentarer: