lördag 19 januari 2008

Svar på hemlisfrågor

Jag har anmält mig till Hemlis 3! Det ska bli jättespännande. Har aldrig varit med i något sådant förut. Här är mina svar på hemlisfrågorna:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Svar: Jag tycker om alla slags naturliga fibrer, dvs bomull, ull, lin och silke. Det går även bra med blandgarner. Jag gillar inte helt syntetiska garner.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Svar: Just nu är jag inne på olika gröna nyanser, alltifrån lime till olivgrönt. Jag gillar även bruna toner, ja det ska dra mot jordfärger.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Svar: Jag är inte så förtjust i gult.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Svar: Jag är allätare när det gäller stickor. Jag tar helt enkelt det jag har hemma.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Svar: Jag har stickat i 25 år (oj, är det så länge...) och anser mig vara mittemellan.

6. Dricker du kaffe? Te?
Svar: Ja, tack gärna mycket av både kaffe och te; i olika smaker och varianter. Provar gärna nyheter.

7. Är du allergisk mot något?
Svar: Nix.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Svar: Är allätare när det gäller musik. Tycker om klassisk musik ibland, lyssnar gärna på ny musik på radio (disco, pop, rock). Inte så förtjust i hårdrock eller storbandsjazz, annars går det mesta bra.

9. Favoritgodis?
Svar: Mmmmm.... choklad är aldrig fel, inte heller fruktgodis av typen Gott och blandat.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Svar: Jag syr en del och pysslar med pärlor, dvs gör smycken. Jag tycker oxå om att fotografera.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Svar: Jag har nog stickat mest tröjor, men har börjat upptäcka att sockor med mönster är jättekul att sticka. Mössor och sjalar likaså.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Svar: Ja, Rowan. Annars läser jag Knitty och Magknit.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Svar: Ja, att sticka något av Hanne Falkenberg.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Svar: Nej, det gör jag inte.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Svar: Har aldrig provat.

16. Stickar du sockor?
Svar: Ja, gärna!

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Svar: Skostorlek 37, ca 23 cm på längden.

18. När fyller du år?
Svar: 13 juli

19. Stickar du med pärlor?
Svar: Har aldrig provat, men det verkar kul.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Svar: Jag läser gärna deckare, men även andra typer av böcker typ romaner. Utmanar gärna mig själv och läser gärna romaner som handlar om andra tider eller andra kulturer.

Inga kommentarer: