onsdag 21 maj 2008

Babykofta

Till helgen ska vi hälsa på hos min syster och hennes familj. Då får vi äntligen träffa den nyaste familjemedlemmen - min lille systerson A. Han kom lite tidigt till världen och vi har hållit oss undan för att inte smitta ner honom med diverse virus och baciller. Men nu har lille A blivit en ganska stor krabat på över 5 kilo, så nu vågar vi träffa honom.

Jag har ju tänkt virka en filt till lille A, men virkandet har kommit av sig. Jag lessnade när jag insåg hur många miljoner trådar jag skulle vara tvungen att fästa innan jag ens kunde börja virka ihop lapparna.
Alltså behövdes det ett nytt projekt. Säg den stickerska som inte har med sig något hemgjort till en liten bebis. Efter en tur till en garnaffär bestämde jag mig för att sticka en kofta i starka färger. Babykoftan påbörjades för en vecka sedan och sedan dess har det varit maratonstickning för att dels hinna få Lace ribbon färdig och dels få koftan färdig. Lace ribbon är nu färdig. Men koftan har inte kommit så långt ännu. Men det ska nog gå. Det är ju flera kvällar kvar...

1 kommentar:

Linda sa...

Vilka härliga grejer du gör. Hoppas du har tålamod med virkade filten, tycker den ser ut att bli jättefin! Laceribbon och babykoftan är också jättefina :-).