lördag 10 maj 2008

Sockor

Det var ett tag sedan jag stickade några sockor. I den vilda jakten på det perfekta garnet till Ribbon Lace, så köpte jag några nystan bambu/bomullsgarn och ett ullgarn till framtida sockprojekt.

Det kändes lite varmt att sticka ullsockor så här till sommaren och så ville jag prova bambugarnet. Jag föll faktiskt för sockklubbens majmönster och valde det rosa garnet.

Bambugarnet är mjukt och lent och kommer att bli perfekta sommarsockor. Jag valde att göra dem ganska låga i skaftet. Mönstret passar fint till det rosa och det blir verkligen "sockersöta" sockor. Inte min stil alls egentligen, men jag gillar det ändå.

5 kommentarer:

Linda sa...

Tycker det låter supermysigt med sockor i det garnet. Varför har jag inte tänkt på det? ;-)

Anna sa...

Korta sommarstrumpor var en bra idé! Det ska jag också göra!

Bambustickan sa...

hej detta är angående ditt inlägg hos sillen stickar.
du skrev:
"Hjälp, får man inte sticka på flygresor? Jag som ska flyga till USA i juni - det blir mååååånga timmar på flyget som jag tänkt använda till stickning. Bäst att kolla det genast"
jag vill bara tipsa om denis stickor. och vill säga att det finns dom som klarat det med vanliga stickor också men, denis stickor är absolut flygsäkra bara så du vet. jag vet huur det känns att inte kuna sticka på flera timmar när man inte har något och göra, därför vill jag gärna skona dig från det
Kram Bambustickan

Efwa - Medea sa...

Vad fina sockarna blir. sockersöta och somriga

Efwa - Medea sa...

Ja, denisestickor fungerar också såklart. Det har jag också använt. (hänvisar till nedanstående inlägg...)