lördag 10 maj 2008

Flygproblem

Nu i juni ska jag åka på en konferens i Salt Lake City i USA. Jag har funderat på vad man numera får ta med sig i handbagaget. Läste nyss på Sillens blogg om funderingar på om man får ta med sig stickor eller virknålar på flyg. Metallstickor kan ju användas till diverse saker som inte har med stickning att göra, men bambustickor borde väl vara OK? Och om man inte får ta med sig stickor så måste väl virknålar vara grönt, eller?

För vad ska jag göra med alla de timmar jag sitter på flyget annars om jag inte får vare sig sticka eller virka? Rena skräckupplevelsen... Hjälp!

Någon som nyligen flugit som har några tips?

5 kommentarer:

Agata sa...

Jag flög till New York för inte särskilt länge sedan. Jag hade med mig rundsticka i trä och korta strumpstickor i trä som jag stickade barnsockor på. Ingen sa något, vare sig i säkerhetskontrollen eller på planet.
Men jag packade dem på olika ställen för att vara säker på att ha större chans att ha kvar den ena stickningen om den andra beslagtogs.

Unknown sa...

Jag har också hört att rundstickor ska vara ok. lycka till! Vilken fas amed så mycket egen tid och ingen stickning ;o) Eldstickan

doktoranden sa...

Tack för tipsen! Jag ska gömma lite olika stickningar och virkningar och akta mig för att ha några stickor i metall. Och sedan hålla tummarna...

Anonym sa...

Lycka till med din resa och jag tänkte säga att jag läst att Agata varit i NY och haft stickning med sig. Lycka till! Kanske du hinner besöka någon garnaffär i USA och där köpa både stickor och garn. det kan kanske finnas något garn vi inte har här i Sverige.

Efwa - Medea sa...

Jag har flugit till och från många flygplatser och har aldrig haft några problem. Jag har haft strumpstickor i bambu, Addi rundstickor som faktiskt är i metall men själva stickan är ju inte längre än en penna. Jag har också testat både bambu- och metallvirknålar och det har gått bra.
Det är fantatstiskt skönt att kunna sticka på flyget. Tiden går såå mycket fortare och man får mycket gjort. Lycka till!!