lördag 24 maj 2008

Sockstickning

Mina majsockor är färdiga. De gick fort att sticka eftersom jag gjorde dem så korta i skaftet. Jag är jättenöjd (förutom att jag tyvärr råkade köpa nystan från olika färgbad, så nu har jag sockar med något olika rosa nyans...suck). De är jättesköna och kommer att bli härliga sommarsockor.

Garn: Bambu/bomull från Hjertegarn
Stickor: 2,5 mm
Stickfaktor: hög

Det här var rolig stickning! Mönstret var inte svårt och det gick fort och lätt att lära sig. Jag kommer nog att sticka fler sockor i det här mönstret så småningom.

För ett år sedan, innan jag hade upptäck alla härliga stickbloggar, trodde jag att de enda sockor man kunde sticka var raggsockor. Nu vet jag bättre - och efter att ha stickat 3 par "finsockor" - är jag fast. Jag älskar att sticka sockor!

Jag har köpt boken Knitting Vintage Socks av Nancy Bush. Det finns många roliga sockmönster i den här boken. Jag vill sticka de allra flesta. Jag kunde inte låta bli att börja på ett par Gentlemens shooting socks till maken M. Jag har märkt att han på kvällarna ibland fryser om fötterna.

Inga kommentarer: